CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday, April 7, 2009

Kalimah Allah di telinga Aslam

Alhamdulillah....Syukur pada Allah atas segala kesempurnaan ini. Masih segar dalam ingatan, jam 3pg 28 Feb 2009, Abe Die bawa Kak Na ke hospital Sg. Buloh setelah merasakan tanda2 awal kelahiran. Sepanjang hari, hanya menunggu di ruang emergency. Tempoh ini, dia amat teruji. Katil tidak diberi sebab penuh, terpaksa menunggu giliran. Hanya kerusi sahaja menjadi teman menghilang lenguh dan tempat berpaut menahan sakit semasa kontraksi. Berkali-kali saya di rumah yg ketika itu menjadi babysitter anak sulungnya menelefon. Masih tiada tanda-tanda untuk diberi perhatian segera. Sehinggalah petang itu sekitar jam 6ptg, baru lah diberi tempat di dalam wad. Memang saya tersangat bengang dengan keadaan ini. Entahlah siapa yg patut dipersalahkan...

Keesokan harinya, saya sedikit tenang mendengar khabar. Jam 3 pg keesokannya, 29 Feb 2009, Kak Na disorong masuk ke Labor Room.
Kali ini, kontraksi semakin kerap dirasakan. Tahap kesakitannya meningkat dari semasa ke semasa. Namun masih juga tiada tanda2 untuk segera melahirkan. Orang lain yg lebih lambat masuk, lebih awal keluar membawa baby masing2. Kami masih lg menanti khabar gembira. Tidak putus2 kami di sini dan di kampung memanjatkan doa supaya segalanya selamat. Resah hati ni, jangan cakap laah. Tak tahu nk cerita. Abe Die pula tidak dibenarkan masuk ke dlm, maklumlah, hospital gomen. Alhamdulillah, pg itu, hampir sahaja azan subuh dilaungkan, Kak Na selamat melahirkan seorang bayi lelaki, seberat 3.5 kg, secara normal. Dan di telinga baby tersebut terbentuk seperti kalimah Allah. Saya kongsikan gambarnya di sini. Telinga di sebelah kiri agak jelas dan kanan kurang jelas.












0 comments: