CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, July 12, 2009

Masihkah ada maaf itu untuk saya

Salam untuk diriku dan seluruh alam...

Perbualan saya dgn seorang sahabat sbntar td sgt menghiris hati. Sudah lama saya ingin berhubung dengan dia, semenjak peristiwa itu. Sudah bersangatan lamanya saya ingin meluahkan apa yg terpendam dalam hati saya. Ternyata, dia sepertinya masih terkesan dengan cerita dulu. Tapi saya akan sentiasa berpegang pada katanya, "cukuplah dr jauh aku intai mung". Bermakna dia tidak akan membuang sy jauh2 sbg seorang shbt. Cuma dia sangat dan sangat berjauh hati dengan saya. Saya harap dia akan membaca blog saya ini.

Entah lah, saya menjadi seorng yg sgt tidak sabar dengan karenah dia pada satu masa dulu. Saya yakin saya faham kondisi dia. Sampai sekarang saya yakin saya memahami dia, walaupun dia merasakan sebaliknya. Cuma salah saya sbb tidak sabar. Bagaimana sy nak menafikan kelemahan seorg manusia seperti saya ini.

Demi Allah, saya sgt sayang dia sebagai sahabat. Saya yakin, dia juga begitu. Siapalah saya untuk membuatkan dia maafkan saya. Siapalah saya untuk membuatkan dia lupa pada perselisihan kami ini. Tapi, saya masih berharap, segalanya akan kembali seperti dulu, kerana segalanya kerana kasih dan sayang.

Saya sebetulnya sangat tension saat itu, dengan sedikit masalah yg memberatkan hati dan fikiran. Memang manusia sering membuat kesalahan. Kesalahan itu banyak mengajar dan mematangkan kita. Tapi pada kebanyakan masa, kita tidak mampu memilih kepada siapa dan bila kita akan berbuat kesalahan itu. Lalu, secara tidak sedar, saya memilih dia untuk berbuat salah dan secara tidak sedar juga ia datang sewaktu emosi yang bercampur2 dengan beberapa masalah lain. Walaupun sejuta pengakuan saya tentang salah saya, tapi saya tidak mampu memaksa dia untuk memaafkan saya. Lalu saya harus bagaimana?

Buat sahabat-sahabat yg masih mahu meletakkan diri saya sebagai sahabat kalian, jika saya tersalah, mohon ditunjuk ajar, tolong jgn buang saya. Kalau saya terkasar bahasa, mohon ditegur diri saya, jgn jauhkan diri daripada saya. Kalau saya seakan tidak mengenali diri saya, kenalkan lah saya pada tempat asal saya, jangan larikan diri dari saya.
Kerana saya manusia biasa..Kerana saya tidak sempurna...

0 comments: