CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Thursday, October 14, 2010

Positif..:)..

Salam untuk diriku dan seluruh alam..

Lama benar saya tidak up date blog ini. Sunyi setelah kemunculan fb..:).. Apa yang ingin saya bebelkan hari ini yer? Peringatan tentang rezeki.:).. Entah untuk kali ke berapa, saya ditanya tentang hala tuju kerjaya saya. Seperti biasa, saya menjadi org yg mudah goyah dengan prinsip yg saya tanamkan dalam diri saya. Apa yg saya inginkan? Bagaimana halatuju masa depan kerjaya yg saya impikan? Adakah saya mampu untuk mengharunginya? Bagaimanakah rezeki saya di masa depan? Arghhh...semua itu memenatkan otak saya... Susah untuk saya berikan jawapan, kerana masa depan itu rahsia Allah.. Hujah saya amat senang, usaha dan selebihnya berserah kepada Allah. Tapi ternyata, belum memberikan ketenangan yang total dalam jiwa saya. Sementelah pula, saya merancang untuk mendirikan rumah yang bertangga sedikit masa lagi. Lebih banyak pertimbangan yang saya perlu saya buat setelah itu.

Saya selalu mengingatkan diri saya. Laluan ini saya pilih bukan sehari dua. Bahkan berbulan-bulan lamanya. Bukan saya membuat keputusan membuta tuli, tapi setelah saya yakin dengan solat hajat dan istikharah yang saya lakukan dan pada ketika itu saya terlalu yakin, Allah telah memberikan jawapan yang benar kepada saya. Tapi, setelah saya melalui jalan itu, bermula 2006 sehingga saat ini, kenapa dalam hati masih ada ragu dan resah?

Hari ini, saya membulatkan tekad. Jalan harus ke depan, bukan ke belakang. Saya tidak mahu memikirkan perkara2 yg memenatkan fikiran, hati, otak, limpa dan paru-paru saya. Saya ingin enjoy, ingin hidup selamber dalam struggle, saya ingin sentiasa hepi, saya tak nak terikat dengan saper2, saya adalah saya. Saya nk buat sahaja, buat dan buat apa yg saya sedang buat sekarang... Saya cuma perlu lebih fokus dan rajin. Saya yakin, saya mampu untuk atasi semua ini, yakin boleh berjaya seperti org lain.. Saya yakin, rezeki Allah ada di mana-mana. Apa yg saya perlu lakukan? Saya hanya perlu POSITIF dan POSITIF dan POSITIF......Yeeeeessss...............

2 comments:

Faiz Faiza said...

+ve aura. good...

Nurul Huda said...

Thnks Faiz... hihi.. kita berdua ada persamaan..Serap aura faiz dalam diri c.da.hehehe